Money och kärlek??



  Babyboom!!!

Och vilket ypperligt tillfälle att tjäna pengar.
Jag har börjat sitta barnvakt åt två små troll, och skall nu utöka med ytterligare en familj. Jag förstog att jag skulle kunna göra bizniz på detta när jag var på ett av trollens födelsedagskalas i helgen. Tydligen känner barnfamiljer andra barnfamiljer och det va ganska många barnfamiljer som skulle festa på bärtårtan. Helt plötsligt märker jag hur en mamma och en pappa tittar på mig helt oblygt, jag ler lite och dom ler drömskt tillbaka. Jag kände mig som en chokladkaka i en gravid kvinnas hand, de ser på mig med vördnad och desperation. Det började nästintill krypa i skinet på mig när jag kände dessa hungrande blickar i nacken. Jag nästan hör hur dom mantrar under kaffekoppen, barnvakt, barnvakt, barnvakt, barnvakt, barnvakt, barnvakt...

Ps: Magbilden är av min fina mage, jag vet, jag har oanade förmågor, ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0