Singelbrud på paruppstyrning

Var som nybliven singel på bröllop, bad ide, och bäddat för märkliga kommentarer, från me myself and I.

jag känner alltså en otvungen vilja att få andra att tro att jag vill vara singel.. detta på grund av att jag får en så ofantligt stark känsla av - mindervärdeskomplex- när jag utsätts av många par på samma gång...!
följande idiot-meningar kommer ur min mun:

- Nä, alltså jag var tvungen att göra mig av med honom, jag har ju en plan, som involverar att jag ska få barn med akademiker.. hahahahaaaa...

dom tittar på mig som om jag vore lätt utecklingsstörd, så jag fortsätter resonemanget.... gotta win them over.

- ja, jag ska ju läsa c-uppsats kurs till hösten,, där lär ju det finnas många smarta killar... ehm, alltså på föreläsningarna tänker jag mig att jag är sen, lite svettig och anfådd, sätter mig bredvid någon jag inte känner, alltså kille, sedan under föreläsningen skulle jag kunna fråga föreläsaren om vi kunde ha lite bi-kupor (två-tre personer reflekterar i 5min om föreläsningen, välanvänd pedagogisk metod på lärarhögskolan) om ämnet. Efter som jag sitter längst ut, måste jag prata med killen brevid, och han med mig..

Jag smilar upp mig, stolt som fan!

Paren mittemot.. skrattar besvärat och tittar på mig, som om jag typ råkat sälja smöret och tappat pengarna..ja, oj vad synd det va om mig..

jag tar min dry martini- och går... med ett ursäktande skratt... ojoj.

Kommentarer
Postat av: u know

tyckte det var ännu roligare när du högt pratade om att bilda en kåt-hörna!

2008-08-31 @ 14:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0