HALLO??

Jomen visst...
Funderar lite på syftet med en blogg, (jag tror att jag har blivit påverkad av mitt c-uppsats tänkande) Det kan ju vara ett återberättande, eller ett argumenterande, eller en ventil, eller kanske mötesplats, reflektionsplats, eller dagbok.. hmm, funderar på hur jag vill att min skall vara, och i all min förvirring, kommer jag bara fram till en sak, att den skall vara fri från ambitioner, och fri från redigering. Som ett samtal klockan 1 en fredag natt med en god vän.. jag vet inte om du uppskattar det, men för mig känns allt annat som förvrängning och hyckleri.

Tänk va märkligt ändå, att ha tillträde till någons tankar, en envägskommunikation.. men vem har makten? är det du när du läser detta och drar slutsatser utifrån mina ord.. Eller är det jag när jag kan provocera fram tankar hos dig.. Samma tankegång hade jag om ett konst evengemang jag besökte för två veckor sen.. för att den "konst" jag där fick beskåda stred mot mina föräntningar av vad som får kallas konst. Jag tyckte det var slöseri med tid och gick ilsket därifrån. - Tänk att killar kommer undan med att göra så jävla dålig konst!!
För deras motiv var oklart för mig, liksom mitt också är med denna blogg. Kanske är det makt, att få uttrycka sig som man vill, oavsett läsare.. oavsett om det finns en tanke med det eller inte.. som ett samtal klockan 1 en fredagsnatt, fri från prestation och förlöst i ivern att tänka högt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0